Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Databáze českého amatérského divadla

Texty: EXNAROVÁ, Alena: Svitavy, Dětská scéna 2012 - Co den dal - Jamie. Deník Dětské scény, č. 6., str. 129, 14.6.2012.

LDO ZUŠ Jindřichův Hradec zakončil letošní přehlídku představením inscenace Jamie, která vychází z předlohy Briana Jacquese (dramatizace a režie Vojtěch Maděryč). Představení začíná a ještě ze tmy jeviště slyšíme větu „Nesmím skákat přes živý plot“ a posléze uvidíme v kuchyni za stolem chlapce Jamieho a okamžitě svým jednáním upoutává naši pozornost, stejně tak jeho matka – sledujeme zvládnuté realistické herectví s nadsázkou a působivě vybudovanou situaci konfliktu mezi matkou a synem. To v nás zbudí očekávání, které pak není v některých dalších situacích naplněno. Problém nastává ve scéně s partou na hřbitově, u níž se realistické herectví s nadsázkou nerealizuje, a postrádáme energii, nejsou vybudovány vztahy a situace, klademe si proto otázky týkající se možných témat. Proč vlastně Jamie do té party dochází? Utíká před matkou? Proč se mu členové party snaží ubližovat? Proč se tak brzy prozrazuje, že své drsňáctví hrají a ve skutečnosti podléhají svým matkám stejně jako Jamie? A tak dále. Hovořili jsme o tom, že zatímco ve scénách v kuchyni pracuje režisér s mizanscénou, na hřbitově nikoliv. Možná je to částečně způsobeno tím, že hrají v malém prostoru a pokud je na hřbitově celá parta, není tam právě k hnutí, ale celku by v každém případě prospělo, kdyby se režisér pokusil situaci v rámci možností vyřešit. Vůbec pokud jde o hřbitov, tak vidíme problém i v dekoraci hrobky a kříže, které svým provedením nekorespondují s nastolenými realistickými principy. Také scéně, kdy se Jamieho matka na hřbitově pere s matkou upíra, by situaci prospěla choreografie – boj se odehrává v zadním plánu (před ním jsou Jamie a upíří syn) a tak by to pomohlo jeho razanci. K boji proti upíří matce bere matka Jamieho kříž, který po skočení všeho odhazuje. Vzhledem k tomu, že kříž je chápán jako symbol, neměla by se ho zbavovat tímto způsobem, ale vrátit jej na původní místo. Hodně jsme hovořili o tom, co je tedy vlastně hlavním tématem inscenace, a nakonec jsme se přiklonili k tomu, že jím bude vztah matky a syna.
Od vedoucího souboru jsme se dozvěděli, že společně pracují tři roky a vztahují se k hledání tématu, k práci s textem. Že se přes téma ústrků, Jamieho hledání místa, kde by měl (chybí konec článku).
Máte nějaké další informace k tomuto tématu?
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze. Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.
Vaše jméno:
Váš e-mail:
Informace:
Obrana proti spamu: do této kolonky napiště slovo 'divadlo':


(c) NIPOS, Databáze českého amatérského divadla.
Kontakt | GDPR - Ochrana osobních údajů | Prohlášení o přístupnosti
Používáním tohoto webu souhlasíte s použitím cookies, které jsou nezbytné pro jeho provoz, analýzu návštěvnosti a pro součásti webu využívajících tyto služby (např. společnostmi Google a Facebook). Cookies můžete zakázat nebo vymazat v nastavení svého prohlížeče.