Texty: Reportáž psaná na oponě - Manětínská opona 2006

29.11.2006
Reportáž psaná na oponě
V pátek 24.11.-26.11.2006 proběhla tradiční přehlídka divadelních souborů ,,Manětínská opona".
Letošní ročník reprezentovalo 5 souborů. V pátek zahajoval manětínský Mlask s komedií ,,1+1=3" Je to hra plná zvratů a divák si ani nesáhl do sáčku pro brambůrek neboť musel být neustále ve střehu, aby mu v tom fofru něco neuniklo.Tato hra je textově náročná a premiéra byla,dle našeho názoru, úspěšná. Manětínská opona byla jako již tradičně zahájena báječnými manětínskými chlebíčky s vajíčky. Jen bychom poprosily tyto pochutiny podávat už o přestávce pátečního představení.:o))
Sobotní dopoledne patřilo kaznějovské ,,Štaci" a pohádce ,,Pták Ohnivák a liška Ryška".Dětskému publiku přecházely oči z lesklých doplňků na kostýmech, zcela určitě fandily nejmladšímu kralevici a oblíbily si i hodnou lištičku,která mu pomáhala, ale mně v té pohádce tak trochu ta pohádka chyběla. Trnovský ,,TRUS" dorazil překvapivě s J.C. a měli s sebou nějaké posly.Myslím,že z Liptákova. :o)) Kožlanští si dávali ,,Pozor na Charlotu" a docela ji uhlídali. Prý už mají v rukávu další kousek a pilně zaplňují jeviště dalšími a dalšími kulisami. Pamětníci jistě vzpomínají, jak kdysi začínali-Mrazíkem na sále. A stále patří k nejlepším roztleskávačům na oponě.
Žilovské představení "Každému jeho psychoterapeuta" jsem měla možnost porovnat, neboť jsem to zhlédla již 3x. Nevím jestli to působily ponuré barvy na jejich kostýmech, ale tentokrát jsem měla z jejich výkonu pocit, že nějaký psychoterapeut by se hodil. A ani Karel svým fanouškům po velkém aplausu nezazpíval. Vypadá to, že jsem nenechala na nikom nit suchou, ale připomínám, že je to pouze můj osobní pocit a názor-Renata byla pouze fotograf. A možná i ona po přečtení mého článku nějaký připojí. Letos v publiku neseděli jako jindy účastníci opony a večer na zábavě jsme se skoro hledali - z toho mi je smutno. Ale já jsem si jistá, že ta hrstka ochotníků se výborně bavila a zcela jistě se už těší na další ročník MANĚTÍNSKÉ OPONY 2007.
Tak divadlu zdar a manětínské oponě - zvlášť !!!!!!!