Reportáž z Červeného hrádku:
Polda zabil herečku
Klášterečtí divadelníci trávili víkend od 13. do 15. června na Červeném hrádku v Jirkově, kde se konal již tradiční divadelní festival.
Organizačně se na „hrádku“ podílelo Sdružení Klas, tedy divadla Klas, Klapot, Pyramida, Zdrhovadlo a Bez angažmá. Předposlední jmenovaný soubor,
Zdrhovadlo, bylo jediné, které na hrádku zastupovalo klášterecká divadla. V pátek večer zahájilo festival svými Trosečníky.
V sobotu večer pak hrála divadla z Moravy - Divadlo Otaslavice a divadelní spolek Prkno z Veverské Bítýšky.
Otaslavičtí uvedli pohádku Tlustý pradědeček od Josefa Čapka,
Prkno uzavřelo festival „dioptrickou crazyetudou“ Brejle. A závěr to byl skutečně výborný. Jednoznačně nejlepší představení hrádku bylo postaveno na strhujících výkonech Jarky Rozsypalové a Víti Jakubce.
Během sobotního dopoledne se na hrádku tvořilo. Přítomen byl režisér a scénárista Pavel Fiala, a tak s ním divadlo Klas zkoušelo připravovanou hru Dandé. Několik obrazů hry, které Klas na veřejné zkoušce prezentoval, pobavilo přítomné divadelníky i přihlížející hosty, což předpovědělo, že Dandé bude kvalitní divadlo. (Premiérově uvede Klas na Kláštereckých divadelních žních 15. - 30. listopadu 2003.)
Pavel Fiala uspořádal pro přítomné projekt Divadlo na cestě. Přes odpoledne si skupinka herců ze Zdrhovadla, Pyramidy, Bez angažmá a Prkna připravila pět obrazů zrcadlících jevy společnosti (závist, vliv reklamy, byrokratické omyly, nezaměstnanost, komunikace) a zakomponovali je do průvodcovského výkladu po nádvoří Červeného hrádku. Jednotlivé scény, kde se obrazy odehrávaly, byly nasvíceny a Divadlo na cestě se odehrávalo asi hodinu před půlnocí. Pavel Fiala korigoval nápady a celek, připravený asi za dvě hodiny čistého času, doladil.
Divadelní festival na Červeném hrádku se letos obešel bez většího deště, a to příjemně překvapilo hlavně pravidelné „hrádkaře“, zvyklé na každoroční spršky. P.S. Přítomné dvě šestiny divadla Bez angažmá a dvě pětiny divadla Zdrhovadla se omlouvají nocležníkům, že přerušili jejich sladký spánek v 02:45 hod. buranskými a nekorigovanými záchvaty smíchu…
David Vaníček, časopis Tyjátr, červen 2003
Copyright © 2004 Divadlo Bez angažmá, Petr Messner