Databáze českého amatérského divadla

Texty: GREGAR, Alexandr: Prostějovský Top Ten - Výprodej snů. Amatérská scéna 2010, č. 4, s. 33 - 34.

Vyšší ambice měly další tři inscenace, které byly oceněny čestným uznáním a také doporučením na Jiráskův Hronov. Nejprve Studio Dům Brno, jehož inscenace Výprodej snů přehlídku zahajovala. A podle Jožo Krasuly nastavila kvalitativní laťku přehlídky velmi vysoko. Precizní práce režisérky Evy Tálské nabídla inscenaci plnou nápadů a imaginace. Herci ve vysokém tempu a s plným nasazením naplňovali režijní koncepci, byli jsme svědky nepřetržitého sledu snů a útržků ze života hereckých představitelů. Scény a výstupy byly však k sobě přiřazovány bez dalšího hereckého komentáře, bez gradace, bez zvnitřnění, které by divákovi pomohlo intenzivně prožít dění na jevišti, s časem přibyla otázka, proč se děje právě toto a proč jednotlivé scény, byť vynikající, nechávají diváka citově chladným. Krasula poznamenává, že mu to bylo líto o to víc, neb tento druh divadla má rád a obdivuje ho už od doby, kdy viděl legendární představení Evy Tálské Svět snů na scéně Domu umění v Brně, v době vrcholného období Divadla na provázku. Ve Výprodeji snů se opět zaskvěla výtvarná stránka inscenace, která se v amatérském divadle často nevidí. „Sedm statečných“ herců Evy Tálské nás zavalilo energií a kompaktním hereckým projevem (včetně akrobacie a žonglérství), ale důslednější dramaturgie by inscenaci mohla povýšit na mimořádnou událost.

Související Soubory

Máte nějaké další informace k tomuto tématu?
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze. Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.
Vaše jméno:
Váš e-mail:
Informace:
Obrana proti spamu: do této kolonky napiště slovo 'divadlo':