Databáze českého amatérského divadla

Texty: Dějiny souboru v datech (www.)

1991 Do historicky první primy Gymnázia Jana Keplera nastupuje 5 budoucích členů KC: Štěpán Benyovszký, Ondřej Gabriel, Tadeáš Petr, Lukáš Rumlena a Jakub Tlapák.

1992 První skromný společný pokus o divadelní tvar – dramatizaci a jevištní inscenaci Pána prstenů – končí (naštěstí ještě před premiérou) naprostým debaklem.

1993 Do třetí primy Gymnázia Jana Keplera nastupuje jedna ze dvou budoucích žen KC – Eva Pospíšilová.

1995 Do 1.C Gymnázia Jana Keplera nastupují Michal Rydlo a Kateřina Slavíková, kteří se také v budoucnu zapletou s KC.

1996 Prvním realizovaným projektem autorského týmu KC se stává pseudohistorická fraška Ovčí střívko aneb Mrzáci mezi námi, mrzáci v nás, ženách. Následují ji pseudohistorické frašky The Legend of Mystery of Blindness of Gorm the Old, the Ancient Ruler of Denmark a O žárlivém chlapci a trampotách královského namlouvání. Všechny tyto skeče jsou jen o málo delší než jejich název.

1997 Prvním oficiálním názvem souboru se stává Studio Hlamestyl (což nic neznamená a i proto byla tato značka později opuštěna).

1997 Poprvé vystupujeme na divadelním festivalu (jmenuje se Nadělení a koná se v Brně), a to s pásmem Středověké fatality, které sestává z Ovčího střívka a novinky Nonstop trable s černou smrtí. Ve festivalovém bulletinu se objevuje památná věta: “Mnoho souborů se pokusilo utkat s tématem smrti, hlamestylským hrátkám se to podařilo nejúspěšněji.”

1998 Naše první celovečerní hra nese titul Jan Hus: Genesis věkův aneb Žižka exekutor a diváci se při jejím sledování baví především technickými kiksy (Tlapák čte rozpitý text ze zpocených paží, Gabriel zlomí dvoumetrový meč, Petr, maje za pasem rozbitou stříkací pistoli, vypadá, že se pochcal, kolem pobíhá postava s cedulí Anděl strážný a scénářem hry).

1999 Hra Zamilovaný Hitler je naším prvním kusem, v němž jsme se pokusili vybočit z žánrové linie “středověká řezničina”. Není to pokus úspěšný. Hra popisující Adolfovo mládí ve třídě plné dekadentních Židů splní jen jediný, původně nezamýšlený účel - definitivně přestřihuje pupeční šňůru mezi naším souborem a mateřským gymnáziem (kde se dlouho nemáme odvahu ukázat).

2000 Radikálně překopáváme hru Jan Hus: Genesis věkův aneb Žižka exekutor a pod definitivním názvem Jan Hus: Vzkříšení ji uvádíme v Žižkovském divadle Járy Cimrmana, které aplauduje vestoje. Hus je první relevantní úspěch: dostaneme se s ním na celostátní přehlídku amatérského divadla Šrámkův Písek.

2001 Hrajeme divadelní upoutávku (neboli trailer čili foršpán) na připravovanou hru Vorpax: Právo v Hongkongu, která má být syntézou toho nejlepšího z děl Kung Fu: Legenda pokračuje, Matrix, Sin City a Velké nesnáze v Malé Číně. Projekt to je natolik megalomanský, že jej nejsme schopni dotáhnout dál než do podoby dvacetistránkové synopse (ve zpětném pohledu vhodné pro natočení dvou řad televizního seriálu). První krach druhé hry.

2002 Druhý krach druhé hry. Romulus se vrací aneb Zkáza vesmírné lodi Libido má být jednoduchou, svižnou veršovanou space-operou o antidiskriminačních kvótách, rasových čistkách, organizovaném skupinovém sexu a duchovním otci imperialistické říše, jenž se posune o tisíciletí v čase a je konfrontován s obludností systému, který vznikl na základě jeho pubertálního spisku Soulož, řád a světovláda. Teprve měsíc před premiérou zjišťujeme, že ze tří čtvrtin hotový scénář nedává žádný smysl a není vůbec vtipný. S hanbou stornujeme pět plánovaných představení, pohádáme se k smrti a poprvé se ocitáme před rozpadem.

2002 Ve snaze udělat tlustou čáru za minulostí rozpouštíme Studio Hlamestyl a zakládáme Kabaret Caligula, jakožto soubor se stejnými členy, ale s novou vizí. Tou má být návrat k formě krátkometrážních skečů, uváděných v rámci pravidelných kabaretních večerů.

2003 Ve Studiu Damúza uvádíme první díl “nekonečné” série Zlý večer Kabaretu Caligula obsahující čtyři zbrusu nové jednoaktovky (Zbojník Zabiják, Dr. Zlo, Future Sport a Hodný, zlý a meloun).

2004 Zlý večer II přináší skeče Absolutní meč, Sedm statečných Židů, Problém krabice a Fronta na maso. Tím nekonečný seriál končí. Po zbytek roku hrajeme výběrové představení Zlý večer: The Worst of , které sestává z kusů Hodný, zlý a meloun, Problém krabice a Fronta na maso, občas doplněných bonusem Pocta Janu Rambovi.

2004 Na konci roku má konečně premiéru naše druhá celovečerní hra Hamlet: Přání zabít.

2005 V březnu se po pěti letech podruhé účastníme přehlídky Stodůlecký Píseček, kde triumfálně získáváme ocenění za nejlepší inscenaci, nejlepší kostýmy, za text lepší Shakespeara a za výkon Ondřeje Gabriela v roli Polonia. Tímto povzbuzeni, s nadějí vzhlížíme ke dnům budoucím.


FÍZL. FUŠKA. FITKO.
Máte nějaké další informace k tomuto tématu?
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze. Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.
Vaše jméno:
Váš e-mail:
Informace:
Obrana proti spamu: do této kolonky napiště slovo 'divadlo':