Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Databáze českého amatérského divadla

Texty: Bubliny - 2002; Havrane z kamene - 2004; Pán Čtyřlístků - 2006;

Ústí nad Orlicí, LDO ZUŠ, Bubliny (E. Frynta, J. Vodňanský), ved. Markéta Světlíková.

Problém je už v sestavení pásma - odkud kam a proč. A tak verše, které by mohly sloužit k chápání rytmu, nadsázky a hry se slovy velmi často jen vyšumí. Každá z básniček má i svůj výrazný konec, což se v inscenaci také neobjevilo. A tak jsme viděli pokus šesti dívek o jevištní ztvárnění hraných básniček. Problematická byla i pohybová složka pásma.


KUPFOVÁ, Zdenka (Z podkladů předsedkyně poroty Mgr Anny Kučerové): Krajská přehlídka dětských divadelních, loutkářských a recitačních souborů Padubického kraje – Holice. Deník Dětské scény 2004, č. 0, s. 11–12.

2. Programové radě „Dětské scény“ doporučuje do širšího výběru představení
a) Havrane z kamene - ZUŠ Ústí nad Orlicí, ved. Markéta Světlíková. Zajímavé představení bylo poznamenáno „soubojem“ interpretů s velkým prostorem sálu KD, kdy křehké prožitkové výpovědi mnohdy neměly sílu doputovat z hloubi jeviště až k divákovi. Některé nedostatky a prvoplánové momenty - verbíři, dialog s havranem, nečitelné vyřešení závěru - vyvážily pocitově silné výstupy: přijímání lidské tváře, kouzlení s živly, vznikající holčičí přátelství.


S podobnými problémy se potýká i další sci-fi, Pán Čtyřlístků (LDO ZUŠ Ústí nad Orlicí, ved. Markéta Světlíková). Sám příběh zlovolného vědce, který se rozhodne
genetickou mutací udělat ze čtyř různých lidí ideální zvířata populárního Čtyřlístku, je poněkud zamotaný: k čemu potřebuje genetik, aby profesor nejprve vytvořil robota, který následně čtveřici ovládá? jaké místo v jeho pokusech měl Kvakoň? a je Kvakoňova potřeba najít někoho, kdo si s ním bude hrát, hlavním tématem?... Ani jevištní provedení srozumitelnosti a účinnosti inscenace nepomáhá: namísto hraní vztahů a vytváření situací se střídají deklamace textu s hereckými šaržičkami, čtveřice proměněná (oblečením triček) na zvířata se nadále chová tak, že žádné genetické změny na nich nejsou patrné... Není pak ani divu, že celku schází temporytmická stavba i tématické sdělení.
Máte nějaké další informace k tomuto tématu?
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze. Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.
Vaše jméno:
Váš e-mail:
Informace:
Obrana proti spamu: do této kolonky napiště slovo 'divadlo':


(c) NIPOS, Databáze českého amatérského divadla.
Kontakt | GDPR - Ochrana osobních údajů | Prohlášení o přístupnosti
Používáním tohoto webu souhlasíte s použitím cookies, které jsou nezbytné pro jeho provoz, analýzu návštěvnosti a pro součásti webu využívajících tyto služby (např. společnostmi Google a Facebook). Cookies můžete zakázat nebo vymazat v nastavení svého prohlížeče.