Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Databáze českého amatérského divadla

Texty: TEJNOROVÁ, Petra: 57. Loutkářská Chrudim – kapitoly z loutkorybaření - HUGO. AS 2008, č. 4, s. 31.

Naštěstí, když se Hugo ráno probudil, zjistil, že se proměnil… a máme tu Franka Millera celého komiksového světa, tedy další v pořadí, tentokráte inscenaci Teatra Hugo Semily s názvem HUGO (Jan Mocek a kol.) Jsou to čerství absolventi ZUŠ Semily a jejich kamarádi. V inscenaci sledujeme proměny hlavního hrdiny Huga a jeho cestu v našich každodenních životních stereotypech. Hugo pro mě měl jedinečný divadelní styl. Rovněž pro mě bylo radostné, že inscenace začala fundamentálně pracovat s metodou divadelního střihu. Překvapivé bylo nadšení souboru, jeho souhra a herecká energie. V celém souboru se kumuluje opravdu velká divadelní energie udržující napětí, které jde jen směrem vzhůru. Pavel Martinec hraje sice jen obličejem a gesty – přesto je jeho projev naprosto přesný, precizní, plný vnitřní herecké energie a napětí. Samozřejmě mě potěšila i jejich divadelní hravost. Na diskuzi se hovořilo o tom, že inscenace má v podstatě dvě části – nejprve část, ve které jde zejména o vztahy postav a vlastních jmen, a pak druhou část, tzv. symbolicko-imaginativní. Hovořilo se o tom, jak má divák jít s představením dál, když je pro něj v první řadě rozehráno rozplývání se ve světě slov, které ostrým střihem přejde do roviny symbolické imaginace – kterou najednou (zdá se) jakoby nelze plně vnímat, číst ji jako část první. Jde možná jen o to, že jazyk nové formy není nějakým způsobem exponován. Tím pádem by postačilo dát divákovi klíč k tomu, jak číst tento (pro něj) nový jazyk, novou formu, druhou část inscenace. Ale zas na druhé straně mi HUGO přijde právě tímto inspirativní a zajímavý. Připomněl mi tvorbu některých zahraničních choreografů, kteří rádi pracují s protikladnými nápady, ale i s protikladem divadelní formy v rámci jednoho inscenačního celku. Na diskuzi se hovořilo ještě o základním pocitu některých diváků, že ač dění na jevišti bylo někdy nepřehledné a nepochopené, přesto stále bavilo. Slova nás ničí, pohlcují nás. Každý našel svůj výklad. Herci dobře cítí publikum. Pro některé to byl nejvýraznější zážitek letošní Loutkářské Chrudimi.

Související Soubory

Máte nějaké další informace k tomuto tématu?
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze. Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.
Vaše jméno:
Váš e-mail:
Informace:
Obrana proti spamu: do této kolonky napiště slovo 'divadlo':


(c) NIPOS, Databáze českého amatérského divadla.
Kontakt | GDPR - Ochrana osobních údajů | Prohlášení o přístupnosti
Používáním tohoto webu souhlasíte s použitím cookies, které jsou nezbytné pro jeho provoz, analýzu návštěvnosti a pro součásti webu využívajících tyto služby (např. společnostmi Google a Facebook). Cookies můžete zakázat nebo vymazat v nastavení svého prohlížeče.